Referat Finansowo Księgowy

1. Do zakresu działania Referatu Finansowo - Księgowego należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy, podjęcia uchwały w sprawie absolutorium oraz przygotowywanie projektów zmian w budżecie;                              
2) udzielanie pomocy Wójtowi w wykonaniu budżetu Gminy;                                                        
3) zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu;                                                                    
4) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy;
5) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości;
6) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych;                                                                                                                               
7) prowadzenie ewidencji wartościowej mienia komunalnego;                                                        
8) prowadzenie ksiąg rachunkowych;                                                                                                   
9) rozliczanie inwentaryzacji;                                                                                                              
10) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;                            
11) przygotowywanie sprawozdań finansowych;                                                                          
12) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
13) naliczanie i ewidencja wynagrodzeń pracowników Urzędu  oraz prowadzenie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych;                                                                                                    
14) prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów;
b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
c) przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
f) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
g) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
h) wydawanie zaświadczeń wynikających z zadań referatu,
15) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
16) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi, a w szczególności:
 a) prowadzenie ewidencji właścicieli nieruchomości zobowiązanych do składania deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
 b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji, o których mowa w lit. a),
 c) przygotowywanie decyzji administracyjnych określających wysokość opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłat albo uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji,
 d) przygotowywanie decyzji administracyjnych, określających wysokość zaległości z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami w razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie uiścił opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uiścił ją w wysokości niższej od należnej,
 e) księgowanie na rachunek dochodów Gminy opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
 f) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
 g) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
17) prowadzenie spraw kadrowych i pracowniczych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, w szczególności:
 a) prowadzenie akt osobowych,
 b) prowadzenie ewidencji czasu pracy,
 c) naliczanie wynagrodzeń,
 d) prowadzenie ewidencji urlopów,
 e) rozliczanie ryczałtów komunikacyjnych,
 f) ubezpieczenia społeczne, emerytury i renty,
 g) oświadczenia majątkowe pracowników,
 h) planowanie i gospodarka funduszem płac oraz prowadzenie spraw związanych z funduszem świadczeń socjalnych.
18) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, których wartość nie przekracza  wartości określonej w art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych;
19) prowadzenie portalu sprawozdawczego GUS;
20) prowadzenie spraw z zakresu stypendiów szkolnych;
21) udzielanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu;

2. W skład Referatu Finansowo – Księgowego wchodzą następujące stanowiska:
1) Skarbnik, będący jednocześnie kierownikiem Referatu Finansowo - Księgowego;
2) stanowisko do spraw księgowości budżetowej – 2 etaty;
3) stanowisko do spraw księgowości podatkowej;
4) stanowisko do spraw wymiaru podatków i opłat;
5) stanowisko do spraw pracowniczych i kadr;
6) stanowisko  do spraw stypendiów i akcyzy.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Poświętne

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Suchowierski

Data wytworzenia: 2018-01-04

Wprowadzający: Andrzej Suchowierski

Data wprowadzenia: 2005-03-31

Data modyfikacji: 2018-02-19

Opublikował: Andrzej Suchowierski

Data publikacji: 2005-03-31