Stanowisko do spraw dróg i gospodarki nieruchomościami

1. Do zakresu działania stanowiska do spraw  dróg i gospodarki nieruchomościami  należą sprawy:                                                                                                                                 
1) z zakresu drogownictwa, w tym w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i utrzymaniem dróg gminnych oraz rolniczych dróg dojazdowych, parkingów oraz oznakowaniem dróg,
b) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i funkcjonowaniem oświetlenia dróg i placów,
c) prowadzenie i uaktualnianie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
d) współdziałanie z zarządami dróg w zakresie poprawy sytemu drogowego w Gminie;
e) przygotowywanie projektów decyzji na zajęcie pasów dróg gminnych;            
2) z zakresu gospodarki nieruchomościami, w tym w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą i dzierżawą nieruchomości stanowiących własność Gminy,
b) organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne,
c) wykonywanie czynności związanych z nabyciem mienia komunalnego,
d) prowadzenie spraw w zakresie podziałów geodezyjnych nieruchomości,                                     
2. Ponadto do zakresu działania komórki należą sprawy związane z:
a) realizacją zadań gminy wynikających  z ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
b) realizacją zadań gminy wynikających  z ustawy Prawo geologiczne;
c) ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracją nieruchomości;
d) realizacją zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody w zakresie usuwania drzew z nieruchomości.                                                                                 
e) przygotowywaniem dokumentacji niezbędnej do udzielania zamówień publicznych w zakresie zadań realizowanych na danym stanowisku pracy;
f) aplikowaniem o dofinansowanie ze środków zewnętrznych zadań realizowanych na stanowisku pracy;
g)  gospodarką wodną, w tym realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo wodne;                 
h) ochroną środowiska, za wyjątkiem spraw realizowanych  na stanowisku ds. gospodarki przestrzennej i zamówień publicznych.
i) rozwojem i utrzymaniem komunalnych urządzeń infrastruktury technicznej, w tym między innymi:
- budowa i utrzymanie systemów zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych;
- budowa z finansowaniem z budżetu gminy przydomowych oczyszczalni ścieków oraz prowadzenie ewidencji tych urządzeń;
- realizacja pozostałych zadań należących do gminy wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu  w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków;

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Poświętne

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Suchowierski

Data wytworzenia: 2018-01-04

Wprowadzający: Andrzej Suchowierski

Data wprowadzenia: 2005-04-04

Data modyfikacji: 2018-02-19

Opublikował: Andrzej Suchowierski

Data publikacji: 2005-04-04